Trgovina budućnosti – Digitalno doba trgovine

U Vodicama 1. listopada 2019. godine održana je prva konferencija o trgovini u organizaciji Sektora za trgovinu i financije Hrvatske gospodarske komore.

U Vodicama 1. listopada 2019. godine održana je prva konferencija o trgovini u organizaciji Sektora za trgovinu i financije Hrvatske gospodarske komore.

Riječ je o prvoj konferenciji trgovine budućnosti, digitalne trgovine koja ima za cilj ići ukorak s vremenom svojim temama, predavačima i načinom rada onako kako odgovara aktualnim potrebama hrvatske trgovine.

Uvodno, uz glavnog državnog inspektora, nazočnima su se obratili i gđa. Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica, Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta; g. Krunoslav Karalić, pomoćnik ministrice, Ministarstvo poljoprivrede; g. Lajoš Žager, izaslanik dekana, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, te domaćin g. Josip Zaher potpredsjednik za trgovinu i financije, Hrvatska gospodarska komora.
Na konferenciji se analiziralo stanje i trendovi ukupnog sektora FMCG (fast mooving consumer goods) u Europi i Hrvatskoj, s posebnim naglaskom na nove trendove digitalnog marketinga i društvenih mreža, omnichanell strategije budućnosti, prodajnog mjesta kao važnog doživljaja kupnje i niz drugih aktualnih tema.

Poslovanje u djelatnosti trgovine je u stalnim dinamičnim promjenama, posebice u području digitalne trgovine, koje promjene nužno dovode i do novih pristupa u kontroli poslovanja trgovaca od strane inspekcija Državnog inspektorata. Uloga inspekcija Državnog inspektorata i u ovom području nadzora je isključivo u funkciji stvaranja uređenog tržišta, koje pruža jednake uvijete poslovanja svima, no uz poštivanje svih propisa koji se primjenjuju u ovom području.

Od 1. travnja 2019. godine 6 inspekcija koje su primarno prisutne u nadzoru trgovine (tržišna, sanitarna, poljoprivredna, veterinarska, zaštita okoliša i inspekcija rada) sada zajednički djeluju u kontrolama zdravstvene ispravnosti, sigurnosti i kvalitete hrane, sigurnosti tehničkih proizvoda i zaštite potrošača od same kontrole proizvodnje, stavljanja na tržište, distribucije i krajnje prodaje proizvoda potrošačima.
 
Prisutnima se obratio Andrija Mikulić, glavni državni inspektor i naglasio kako se zalaže za jačanje prevencije, edukacije i partnerski odnos umjesto krajnje mjere tj. izricanja kazne. „Mi kao Državni inspektorat uvijek idemo preventivno, edukativno tek na kraju sa mjerama. Mogu Vam reći da trend prekršaja u ovom  segmentu od 2017. godine kada je bio nešto iznad 70% a sada je na 40%.“ Naglasio je dodavši kako trgovci u RH nisu bili upoznati s predmetnim obvezama pa samim time nisu mogli biti otvoreni prema potrošačima.
 
„U zajedničkoj sinergiji mislim da ćemo već na drugoj konferenciji imati još bolje i kvalitetnije rezultate nego što je to danas. A sve u svrhu zaštite potrošača“, istaknuo je Mikulić i najavio da će od 1. siječnja 2020. godine Državni inspektorat imati nove ovlasti koje će omogućiti još bolji i kvalitetniji inspekcijski nadzor.
 
U okviru konferencije na panelu pod nazivom Aktualno o trgovini gdje su se obrađivale teme o zaposlenima, pitanja poput neradne nedjelje, zakon o nepoštenoj trgovačkoj praksi, inspekcijski nadzor i mnoge druge teme; sudjelovala je Vedrana Filipović Grčić, načelnica sektora tržišne inspekcije Državnog inspektorata.

Pisane vijesti